My First Blog

Hello everybody,

I am little princess Jing Ting ... finally have my own blog because Daddy was bored and home-sick when he was in the States ... so decided to create a blog for me ! HOORAY !!!

Come and read my blog as Daddy and Mummy update it as regularly as they can

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, December 14, 2010

三字经

我在公公家背三字经,连公公都被吓了一跳,哈哈。因为学校都有播三字经的 ,所以听久了,便会了



看,这个是妈妈买回来的一本三字经,结果那本三字经少了很多段 (Mummy would have said "this book cannot make it")。还好是我跟妈妈说,由妈妈填补上去。

(Mummy gave up trying to fill in the missing verses)


这个是妈妈从图书馆借回来的,总共有三十五段,到目前为止,我只背到第七段。哈哈




其实,我会其中一些意释 (因为老师有教),譬如孔融让梨 !!! 我都有跟表妹分享玩具 !!!

No comments: